ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2024’

04.03. – 08.03.2024r. – „W wiosennym ogrodzie.”

11.03. – 15.03.2024r. – „W świecie książek.”

18.03. – 22.03.2024r. – „Dbamy o naszą planetę.”

25.03. – 29.03.2024r. – „Od kurnika do świątecznego koszyka.”

„W wiosennym ogrodzie.”

  • Zapoznanie z różnymi rodzajami prac wykonywanych wiosną w ogrodzie oraz ze sprzętem używanym do tego celu, kształtowanie nawyku sprzątania, zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania pewnych czynności (wynikających z kalendarza i natury) w określonym czasie, kształtowanie nawyku systematycznego wykonywania zadań i odkładania rzeczy na miejsce.
  • Rozróżnianie cebuli jadalnej i kwiatowej, utrwalenie znajomości zjawisk przyrodniczych zachodzących wiosną w ogródku, rozwijanie motoryki małej, doskonalenie umiejętności językowych poprzez tworzenie zdrobnień, rozwijanie umiejętności współpracy.
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania, utrwalenie nazw wiosennych kwiatów i wiedzy o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, zachęcanie do systematycznej pracy.
  • Utrwalenie wiedzy na temat zwierząt, roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, wzmacnianie relacji w grupie.
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin i tego, czego potrzebują do życia, kształtowanie postawy proekologicznej, otwartej na dobra natury, rozwijanie sprawności manualnej.

„W świecie książek.”

  • Zapoznanie z zasadami prawidłowego korzystania z książek i z biblioteki, kształtowanie nawyku odkładania książek na półkę i szanowania ich.
  • Utrwalenie wiedzy na temat księgarni i biblioteki, kształtowanie umiejętności właściwego korzystania z biblioteki i zachowania w księgarni.
  • Doskonalenie rozumienia cech wielkościowych, rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z procesem tworzenia książki, kształtowanie postawy gotowej do poznawania nowych zawodów, uświadomienie wartości pracy każdego człowieka w procesie tworzenia książki.
  • Poznanie nowej piosenki, rozwijanie słuchu, doskonalenie umiejętności autoprezentacji.
  • Utrwalenie wiedzy na temat książek, poznanie właściwości papieru, trening integracji sensorycznej, stymulowanie zmysłów, wdrażanie do pracy zespołowej.

 „Dbamy o naszą planetę.”

  • Utrwalenie pojęcia globus, kształtowanie nawyku segregowania śmieci oraz oszczędzania wody i energii, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę w kontekście przyszłych pokoleń.
  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów i kształtowanie tej umiejętności, rozwijanie zachowań proekologicznych.
  • Zapoznanie z odnawialnymi źródłami energii, doskonalenie umiejętności przeliczania i odwzorowywania, kształtowanie zachowań proekologicznych.
  • Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, ćwiczenie chodzenia za prowadzącym, kształtowanie poczucia pulsu w muzyce, rozwijanie motoryki małej, kształtowanie nawyku oszczędzania wody.
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej dbania o Ziemię, rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecka, kształtowanie postawy: nie wyrzucaj – wykorzystaj.

 „Od kurnika do świątecznego koszyka.”

  • Zapoznanie z nazwami zwierząt gospodarskich i ich domów, kształtowanie nawyku systematycznej pracy, utrwalanie odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody.
  • Utrwalenie nazw domów zwierząt: chlew, stajnia, obora, rozpoznawanie i wyodrębnianie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę.
  • Zapoznanie z nazwami członków ptasich rodzin, utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, uświadomienie dzieciom, że wśród zwierząt też są rodziny, kształtowanie postawy szacunku dla zwierząt.
  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości tradycji, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury.
  • Utrwalenie wiedzy dotyczącej zawartości koszyczka wielkanocnego, ukazanie wartości tradycji, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych.